پایه

چکه گیر و درزگیر رادیاتور

محصول چکه گیر ودرزگیر رادیاتور معمولاً هنگام تماس با هوا و مایع خنک کننده با تشکیل یک مهر و موم عمل می کنند نشت گیر رادیاتور ترک ها و خراش های رادیاتور شما را پر می کند تا آسیب های جزئی را برطرف کرده و از ماشین شما در برابر سایش و پارگی آینده محافظت کنند.

راه های شناسایی نشتی رادیاتور

افزایش دمای دماسنج خودرو

یکی از علائم مهم نشتی رادیاتور ایجاد مشکل در سیستم خنک کنندگی خودرو و افزایش دما و داغ شدن بیش ازحد خودرو هست و این گرما ممکن است موجب ترک خوردن سر سیلندر یا انفجار موتور بشود.

توجه به گودال های زیر خودرو

اگر سیاه است، ممکن است نشت روغن موتور داشته باشید. اگر رنگی مایل به سبز باشد نشان دهنده نشتی رادیاتور می باشد.

بررسی مخزن خنک کننده

برای چک کردن نشتی رادیاتور باید مخزن مایع خود را بررسی کنید. ابتدا باید سطح فعلی مخزن مایع رادیاتور خود را علامت بزنید و بعد به رانندگی با وسیله نقلیه خود ادامه دهید. بعد از چند ساعت رانندگی دوباره سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید. اگر سطح مایع خنک کننده کاهش یافته باشد، نشتی وجود دارد.

بررسی محفظه موتور خود

یک نشتی کوچک می تواند باعث شود مایع خنک کننده و آب به مکان هایی نفوذ کند و قطعات را زنگ بزند. می توانید به صورت چشمی این محفظه را مشاهده کنید تا هرگونه زنگ زدگی را متوجه شوید. هرچه زنگ زدگی فشرده تر باشد، نشتی نیز بزرگتر است.

علت های اصلی نشت گیر رادیاتور

1. در رادیاتور شما خوردگی ویا ساییدگی جود دارد

2. فرسوده بودن واشر رادیاتور.

3.اگر شیلنگ های رادیاتور ضعیف یا جدا شده باشد می تواند موجب نشت و افزایش دمای خودرو شود.

4. درپوش رادیاتور شما نشتی دارد

5. ممکن است که پمپ آب خراب شده باشد

6. مخزن مایع خنک کننده ترک خورده باشد

7. مشکل در واشر سر

8.و آسیب خسارت های ناشی از آوار جاده یا ضربه
9.منبسط شدن مایع رادیاتور در اثر قرار گرفتن در هوای خیلی سرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *